TEST

Håndtering av nøytralitet

Linea og alle andre nettselskap i Norge er underlagt krav om nøytral opptreden overfor strømleverandører, produsenter og nettkunder.

Dette betyr følgende ovenfor deg som kunde:

Det at våre ansatte opptrer nøytralt kan for eksempel være at vi ikke kommer med anbefalinger som:

  • Hvilken strømleverandør du bør velge
  • Hvilket HAN-port utstyr som er best for å koble til din strømmåler
  • Hvilken elektriker du skal benytte deg av

Våre ansatte skal heller ikke forfordele kunder, strømleverandører og produsenter i køer som f.eks. tilknytning til vårt strømnett.

Krav til tausehtsplikt

Det stilles også krav til taushetsplikt om personopplysninger, og drifts- eller forretningsforhold som det vil være av konkurransemessige årsaker å hemmeligholde. Taushetsplikten gjelder også etter at den som utfører tjenesten har avsluttet tjenesten eller arbeidet. Vedkommende kan heller ikke utnytte opplysninger som er omfattet av taushetsplikten i egen virksomhet eller i tjeneste eller arbeid for andre.

Nøytralitetsrapporter

Hvert kalenderår utarbeider Linea en rapport rundt vår håndtering av nøytralitetsprinsippet.

Fant du det du lette etter?